De heenreis

18 oktober 2017 - Hongkong, Hongkong

Rond 17.00 uur waren Amber en Sonja bij ons om ons naar Schiphol te brengen. Ondertussen moesten wij nog de laatste spulletjes inpakken omdat we toch wel drie koffers mee gingen nemen in plaats van twee. En dan, op naar de auto. Na 2 meter rijden, weer stoppen, want we waren het drinken vergeten. Snel terug naar huis en het drinken ophalen, bleek dat de brie voor mijn vader ook nog in de koelkast stond. Dus alles mee en weer naar de auto. Nu waren we echt op weg.

Op Schiphol aangekomen, checken we de bagage in en eten we nog een hapje met Amber en Sonja. Dan door de douane en security check en op naar de gate. Lang wachten hoeven we niet, we kunnen al vrij snel aan boord.

Op de vlucht van Amsterdam naar Dubai zitten we in het midden met aan weerszijden een persoon. We vermaken ons wel met het entertainmentsysteem, filmpje kijken (Despicable me 3 en Baby Driver). Dan weer liggen we half wat tegen elkaar aan proberen te slapen, eentje ligt niet meer lekker, wil anders liggen, allebei weer klaar wakker, moe, gebroken, noem maar op. We eten wat, drinken wat, de vlucht is verder prima.

In Dubai hebben we zo'n drie uurtjes overstaptijd. Eerst lopen we een tijdje rond, maar al snel zijn we te futloos, dus we zoeken chillstoelen op en gaan liggen slapen. Daarna nog even naar het toilet en we kunnen door naar de volgende vlucht.

Op de vlucht van Dubai naar Hong Kong zitten we bij het raam met een vrouw naast ons. Die vrouw is regelmatig van haar plek af, dus kunnen wij ook regelmatig rustig aan de wandel naar de wc. De vlucht gaat een beetje hetzelfde als de vorige. We proberen niet te veel te slapen, want we komen 's avonds aan en willen dan wel kunnen slapen. Ook nu kijken we een filmpje, The boss baby en serie, Tessa: Pretty Little Liars, Sitsoeng: Family Guy. De vrouw voor mij wordt gek van mijn gedruk op het entertainment systeem, dus ga ik wat anders doen. De laatste uurtjes tikken langzaam weg.

Om 21.30 uur (lokale tijd = +6 uur) raakt ons vliegtuig de grond in Hong Kong. We lopen naar de bagageband en zien allerlei koffers voorbij komen, maar niet die van ons. Dan komen er koffers uit Vietnam op de band, de vlucht vanuit Dubai is van het scherm verdwenen. We vragen een vrouwtje of er nog koffers uit Dubai aankomen, ze zegt van niet, er staat nog een jongen vlakbij die ook op zijn koffer uit Dubai wacht en juist dan zien we onze koffers tevoorschijn komen. Om 23.00 uur lopen we de aankomsthal uit en daar staan Kelly en papa op ons te wachten. We gaan naar de bus (A43) en de bus rijdt ons naar Sheung Shui. Daar nemen we de taxi naar mijn vaders huis in Ping Kong. We brengen de koffers boven en zitten nog even beneden, we eten nog wat eend en Bapao broodjes. Dan douchen en naar bed, eigenlijk zijn we niet echt moe, dus het duurt even voordat we inslapen. Voor morgen geen wekker gezet.