Dag 8: Ocean Park en The Peak

27 oktober 2017 - The Peak, Hongkong

Vandaag gaan we vroeg op pad samen, op naar Ocean Park. Daar aangekomen blijkt het dat wij niet de enigen zijn die vandaag het pretpark in zullen gaan. Het hele park is in Halloween sfeer, er zijn zelfs spookhuizen door het hele park te vinden. We beginnen bovenaan, maar ook hier zijn we niet de enigen die dat bedacht hebben. Samen in een gondel gaan we naar de top van het pretpark, genietend van het uitzicht, nu al een heerlijke dag. We gaan in achtbanen, waarvan er eentje op de rand van een berg staat. We lopen door een spookhuis (en gillen de hele weg). We eten snackjes en broodjes die we meegenomen hebben. We kopen om het uur een nieuw flesje water om te hydrateren. We staan in de rij voor een aantal rochelende, kwijlende jongens. We zien fantastische (onder)waterdieren. We genieten! Daarna haasten we ons om naar de Peak Tram te gaan. Rond 16.00 uur vertrekken we vanuit het park.

Iets voor 17.00 uur komen we aan bij de Peak Tram, maar daar staat een reis van hier tot gunder. Nu komen we nooit op tijd boven aan. De hele week stellen we het al uit omdat we het uitzicht zowel bij dag- en nachtlicht willen zien en nu dit. We lopen snel terug naar het station om daar een bus naar boven te pakken. We balen, zijn gefrustreerd en hebben trek, geen goede combinatie. We kunnen even niet heel lief meer voor elkaar zijn, maar als we eenmaal in de bus zitten, zitten we weer lekker tegen elkaar aan. Helaas duurt de bus er bijna een uur over, bij elke stop moet ook echt gestopt worden. Boven aangekomen is de zon al zo goed als onder. We pikken nog een stukje van het uitzicht bij het laatste straaltje zonlicht en gaan dan een lekker hapje eten samen. We eten noodlessoep, ik met Wonton, Tessa met chinese paddestoelen, dat had ze nog nooit gegeten. Gelukkig vindt ze het lekker. Na het eten nemen we een softijsje bij de McDonalds. Met het ijsje lopen we nog rustig rond, maken we foto's en genieten we van het uitzicht van deze mooie stad. De terugweg doen we wel met de tram, hoewel het donker is en we weinig van het uitzicht kunnen zien is het een bijzondere belevenis. Je gaat met de tram achteruit naar beneden, uiteraard, wat onnatuurlijk aanvoelt en de tram heeft een flinke snelheid wat het ook een beetje spannend maakt. Leuk ritje!

We lopen we nog een stuk door de stad, via de markt op Templestreet, heerlijk met z'n tweeën om uiteindelijk weer met de metro terug naar huis te gaan.