Dag 2: de stad verkennen

21 oktober 2017 - Mong Kok, Hongkong

Vandaag weer lekker uit geslapen, ook al werden we rond 08.00 uur weer wakker door de cleaning ladies die vandaag gelukkig wel wat rustiger waren dan gister. Uiteindelijk zijn we rond 12.00 uur uit bed gegaan. Het plan vandaag: de marktjes af, dus we gaan met z'n drieën op naar Mong Kok. Daar struinen we wat over de zogenaamde Ladiesmarket. Op zoek naar van alles en nog wat en niks tegelijk. Heerlijk dat we niks perse hoeven te kopen. Wel een sporthorloge en een sportband om de telefoon in te doen gekocht. Na wat lopen krijgen we natuurlijk wel weer zin in wat eten en gaan we naar een tentje waar je allemaal mangogerechten kunt krijgen. Dus een snackje van mango gegeten. Daarna weer even over de markt, waar we nog weggestuurd worden door een verkoopster omdat we een onrealistische prijs gaven (never try, never know, toch?;)) daarna een mall in gegaan, gekeken in een spelletjeshal en daarna met de metro richting de harbour. Het wordt al wat later en we willen graag de Symphony of Lights zien. Dus we moeten rond 8 uur bij de haven zijn zodat we de overkant, Hongkong Island, goed kunnen zien. We besluiten eerst wat te eten. Al aardig wat rijst/noodles gehad inmiddels, daarom besluiten we een burger te happen bij BLT. Goede keus. De burgers zijn allemaal heerlijk. We waren mooi op tijd uitgegeten om vervolgens de Symphony of Lights te kunnen bewonderen. Hoewel... het viel eigenlijk een beetje tegen. Of we hadden niet een hele goede plek om het te zien, of waren onze verwachtingen iets te hoog wellicht? Het was wel mooi, maar niet mega spectaculair. Een paar fotootjes geschoten en toen zijn we verder gaan lopen. Het is nog heerlijk warm, dus wat rondlopen is geen straf!

We doen een Samsung VR-game met z'n driën en een vrouw die met ons in de rij stond. Zij wilde daarna met ons op de foto, toch bijzonder dat mensen foto's met wildvreemden erop willen hebben. Maar goed, zij een foto dan ik ook maar. De hele dag flink wat afgelopen, onze voeten hebben het wel gehad voor vandaag. We besluiten terug te gaan naar Mongkong, omdat ik (Tessa) heeeeeel graag een voetmassage wil. Eerder hadden we gezien dat dat vrij goedkoop was daar dus zijn we diezelfde vrouw op gaan zoeken met haar prijsbordje. We gaven aan dat we een voetmassage wilde en we werden direct meegenomen naar de salon. Salon?  Salon? Zoiets ja. Halve markt over, hoek om, straat uit, nog een hoek om en daar een gebouw in, lift omhoog en belde ze ergens aan. Ondertussen keken wij elkaar aan en dachten we: waaaaar the fuck zijn wij mee naartoe genomen?! Gelukkig viel het uiteindelijk mee en kwamen we in een kamer met massagestoelen. Eerst nog een felle onderhandeling over de prijs (jeetje, wat kon die vrouw schreeuwen) en het relaxen kon beginnen. Hoewel de massage niet perse goed was, was het op dat moment HEER-LIJK.
Na de massage linea recta met de metro naar huis en lekker op bed.
Good day, happy day!