Dag 3: Stanley

22 oktober 2017 - Stanley, Hongkong

Sitsoeng haar vader is in China, die pikt een vriendin van Kelly op van het vliegveld en die komen 'smiddags weer in Pingkong. Kelly en ik willen nog wel naar de kapper en besluiten dat in de ochtend te doen dus pakken we de bus naar Sheung Shei, eten een broodje en kijken of er plek is bij de kapper. Dit is er. Geinig wel, om in het buitenland naar de kapper. Heeft toch altijd iets speciaals. Vorige keer in Indonesië de helft van mijn haar eraf gedaan, nu iets minder rigoureus, slechts wat laagjes laten knippen.
Na de knipbeurt zoeken we Pa Hau en Fayfay op, die zijn inmiddels ook in Sheung Shei. We eten met z'n vijven Dimsum (my oh my, wat is dat lekker!).
Tante Ping had ons een tip gegeven om op zondag naar Stanley Market te gaan. Dus dat doen we dan ook. We pakken de bus ernaartoe. Vanuit de bus hebben we mooie uitzichten over Hongkong Island, we zitten namelijk boven in de bus helemaal voorin. Wat genieten we samen! Daar aangekomen lopen we over de markt, maken wat foto's bij wat kleine rotsen bij het water en eten een hapje aan de boulevard. Het is mooi weer en het is zondag, dat betekent een gezellige drukte van mensen. Na het eten lopen we nog een stukje over de markt, kopen kadootjes voor de kids en een spiegeltje voor mijn moeder, trappen Sitsoeng en Kelly een balletje met de plaatselijke jochies, doen we spelletjes met een fles (zie foto), en pakken we de bus terug naar Central. We willen in het Ferriswheel, maar deze is helaas dicht. Daarom pakken we de boot naar het vaste land. Na de snackjes voor lunch hebben we niks meer gehad, we besluiten bij  The Cheesecake Factory te gaan eten. Klinkt goed toch?:) Dat was het ook!! Maar omdat we laat aten, hadden we vrijwel geen tijd meer om de toetjes, allemaal een anders soort cheesecake, op te eten. We laten ze daarom inpakken en nemen ze mee naar huis, kan papa Hau er ook van meegenieten.
Thuis kletsen we nog wat met Sitsoeng haar vader, pakken we een douche en kruipen dan lekker in bed.
De volgende dag ontbijten we met; jawel, cheesecake!