Dag 4: Strand

23 oktober 2017 - Lantau Island, Hongkong

We zouden vroeg de deur uit om zoveel mogelijk zonnestraaltjes op te vangen, maar uiteindelijk gingen we pas rond 12 uur de deur uit, op naar het strand. Eerst met de bus naar Sheung Shui, vanuit daar bus 43A naar Lantau Link Toll Plaza, bus 23 naar Tung Chung en vanaf daar met bus 11 naar Cheung Sha Beach.

Op het strand hebben we heerlijk gezwommen, op het strand gelegen, af en toe weg gedommeld en genoten van het mooie uitzicht. Kelly en Fei Fei hebben zelfs nog een klein visje gevangen met het shirt van Fei Fei. Als lunch hadden we heerlijke restjes van gisteren: Pizza en aubergine met pasta. Rond 16.45 uur is iedereen klaar voor vertrek, maar eerst willen we nog een hapje eten. De mannen van een strandtentje zeggen dat de keuken niet open is, maar als we nog een tijdje blijven staan en het hebben over waar we dan een snackje kunnen halen, is hun keuken ineens wel open. Dus we eten nog wat snackjes: mini loempiatjes, chicken wings en een noodlesoepje. Dan gaan we weer met de bussen terug naar huis waar ons weer een lekker maaltje van papa wacht: rijst, vis, groente en een kip-aardappel-wortel ietsje. Daarna gaan we douchen en hebben we een rustig avondje. We zijn van plan om op tijd op bed te gaan, maar Kelly en Fei Fei willen wat langer blijven (hun vlucht is anders morgen al). Uiteindelijk worden er geen beslissingen gemaakt, dus gaan we op bed met het plan om morgen sowieso naar de Big Buddha te gaan, met of zonder Kelly en Fei Fei.