Dag 5: Tian Tan Buddha

24 oktober 2017 - Lantau Island, Hongkong

Kelly en Fei Fei blijven toch langer, tot de 27e. Dus om 09.30 uur zitten we in de bus en met hetzelfde traject als gisteren gaan we naar Tung Chung. Op het station aangekomen kunnen we aansluiten bij de rij voor de Cable Cars. Eerst natuurlijk nog even naar het toilet en wat drinken kopen bij de 7 eleven. Er staat een hele lange rij bij de Cable Cars, dus Kelly probeert een kaartje online te kopen en mag dan in een andere rij staan. Die rij lijkt korter, maar loopt veel minder snel door. Tegen de tijd dat wij vooraan in de rij staan om een kaartje te kopen, is Kelly nog niks opgeschoten. Dus Kelly voegt zich weer bij ons en we kopen 4 kaartjes aan het loket. Dan de hoek om en... in de volgende rij. Uiteindelijk mogen we plaatsnemen in een bakje met een gezin met twee kleine kinderen en oma. Dan reizen we 5,7 km in het bakje, wat een uitzichten. Ondanks mijn hoogtevrees was het toch vooral mooi en leuk.

Boven aangekomen is er een martial arts show bezig, daar kijken we van een afstandje naar. Het is wederom heerlijk weer, wat dat betreft hebben we erg geluk. We lopen door en spreken met Kelly en Fei Fei af rond 15.00 uur bij het begin. Wij lopen naar de Monastery met de ten thousand Buddhas. Mooi om te zien, de Chinezen hebben zo hun eigen stijl, ritueeltjes en dingetjes en daar weten wij maar zo weinig van. Na de Monastery lopen we naar een winkeltje vlakbij om wat drinken en een snicker te halen onder het toeziend oog van een os. Die lopen hier overal vrij rond en zijn erg mak. Met de benodigde energie durven we de klim naar de top aan, het is nogal een klim. Onderweg maken we de nodige foto's (lees: selfies). Bovenaan is het uitzicht prachtig! We lopen rond, maken foto's en weer is het vooral genieten. Genieten van het weer, genieten van de bezienswaardigheden, genieten van en met elkaar. Wat een voorrecht dat wij dit allemaal kunnen en mogen doen/zien/ervaren! Op de terugweg komen we Kelly en Fei Fei tegen, zij zijn op weg naar boven. Beneden aangekomen eten we een noodlesoepje en daarna lopen we rustig terug naar het begin. Als Kelly en Fei Fei er ook zijn, gaan we met de Cable Cars terug naar Tung Chung.

Vanaf Tung Chung gaan we met de bus naar Mui Wo om vanaf daar de boot te pakken naar Central. We komen rond 17.00 uur aan in Mui Wo en de boot vertrekt om 17.30 uur. Dus we doen nog even een plasje en een klein hapje in de McDonalds aan de kade. Dan stappen we de boot op. Kelly en Fei Fei gaan achterin zitten. Wij zitten ergens halverwege, niet het beste plekje, maar goed. Uiteraard vermaken we ons prima, het is heerlijk om met elkaar op zulke mooie plekken te zijn. Al snel zien we de skyline van Hong Kong Island liggen. Toch duurt het nog wel een tijdje voordat we er zijn. We zien het steeds donkerder worden en de lichtjes die de stad maken worden steeds zichtbaarder.

Op Central aangekomen, lopen we wat rond. We lopen door Soho en Lan Kwai Fong. Overal staan kraampjes met Halloween achtige dingen te koop, dat is hier echt een ding. Nadat we uitgekeken zijn gaan we terug naar huis en eten we in Sheung Shui wat bij Café Coral.