Dag 2: Labuan Bajo

20 december 2016 - Labuan Bajo, Indonesië

Na het ontbijt; thee, fruit en broodjes met roerei, scooteren we naar beneden om een trip naar Komodo te boeken. We bespreken met de jongens van "Kita Tours" een twee-daagse boottrip. Dan scooteren we richting de waterval "Cunca Wulang". Onderweg stoppen we omdat het gaat regenen. Er stoppen ook een aantal meiden bij ons. We praten even met ze en scooteren weer verder als het weer droog is. Het laatste stuk is een slecht, hobbelig weggetje. Dan komen we aan bij een houten hokje waar we een gids kunnen krijgen om ons te begeleiden op de 2 km lange wandeling naar de waterval. We zijn op slippers: niet handig! Op een neerwaarts stuk ga ik vol onderuit en ergens halverwege de wandeling sneuvelt mijn linkerslipper, dus moet ik op blote voet verder door de jungle. Met een stok in de hand redden we het uiteindelijk tot de waterval, maar nu blijkt dat we er niet helemaal bij kunnen komen, we kunnen de waterval alleen van een afstandje zien. We zwemmen een stukje, ik spoel mijn kleren wat schoon en we eten wat fruit. Een tocht van 2 km leek ons niet zo zwaar, maar door dit gebied voelde het als een tocht van 20 km! Als we ons afdrogen en klaar maken voor de terugtocht zie ik op een van de rotsen een slipper liggen, een linkerslipper! De guide pakt de slipper voor me en zo kan ik de tocht terug maken. Wat een geluk! Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn met zo'n gevonden voorwerp. Als we de jungle uit komen, nodigt de guide ons uit voor mie bij hem thuis, daar maken we dankbaar gebruik van. Met een vol buikje en deze ervaring erbij scooteren we terug naar Golo Hilltop. Daar nemen we nog een duikje in het zwembad totdat het begint te regenen. We douchen en gaan 'naar beneden' om een hapje te een. Daarna terug om alles klaar te zetten voor morgen: de twee-daagse boottrip naar Komodo.