Heenreis Sitsoeng

17 december 2016 - Schiphol, Nederland

Om 08:00 uur gaat de wekker. Niet lang daarna ga ik eruit, ook al kan ik nog wel even slapen. Ik bak pannenkoeken en eet een restje macaroni. Tessa belt nog even om alles nog wat door te spreken en nu wordt het toch wel een beetje spannend omdat we elkaar 'straks' weer zien. Om 10.00 uur komt Petra om me op te halen, om 10.30 uur vertrekken we richting Schiphol. In de auto loop ik in m'n hoofd nog even alles door om mezelf ervan te verzekeren dat ik niks vergeten ben. Daarna kan ik me er echt aan overgeven. Rond 12.00 uur komen we aan op Schiphol, mooi op tijd. Bagage inchecken en op naar de Gate. Op mijn ticket staat: "Group A" en dat is de eerste groep die mag boarden, dus ik hoef niet in de rij, maar mag meteen het vliegtuig in. Ik zit aan het raam naast een vrouw met twee kleine kinderen. Eerst baal ik daar een beetje van, maar gelukkig valt het allemaal erg mee en is het best gezellig. Moeder is druk met haar kleine kind op schoot, dus ik help het meisje, Thalia, op de stoel naast mij met en klets wat met haar. We komen goed aan in Istanbul. Daar zoek ik een plekje in de buurt van de schermen en kijk ik een documentaire op m'n iPad. De vlucht naar Jakarta gaat ook volgens schema. Ik zit weer bij het raam naast een vriendelijk Frans echtpaar. Tijdens de vluchten: wat proberen te slapen, wat eten, wat filmpjes kijken en zo wat. Goede aankomst in Jakarta, langs de paspoortcontrole en wachten op m'n tas. Dan naar buiten, ik voel de drukkende warmte. Overal lopen mensen en ik ben naarstig op zoek naar Tessa. We vinden elkaar en gaan dan op zoek naar een "Go Car" voor naar het hotel. Douchen, een hapje eten en dan snel slapen, deze 'dag' was lang genoeg.

De volgende ochtend vertrekken we om 08.00 uur met een shuttle naar het vliegveld. We checken ons in en gaan dan rustig wat ontbijten. Dan vliegen we voor het eerst samen, naar: Labuan Bajo, Flores.