Dag 8: De weg naar Moni

26 december 2016 - Moni / Kelimutu, Indonesië

De tassen zijn al grotendeels ingepakt, dus we hoeven alleen de laatste dingen erbij te doen, te ontbijten en dan kunnen we weer op de scooter. Het lijkt een mooie dag te worden, de zon schijnt. We scooteren een flink stuk achter elkaar door, ergens voor Ende stoppen we op een strandje. Het is echt strandweer, dus vertoeven we even op het strand voordat we doorrijden naar Ende. In Ende lunchen we, het eten is heerlijk en het uitzicht is erg mooi. Daarna scooteren we door naar Moni. Onderweg stoppen we omdat we druppen voelen. Daar staan wat mensen die graag met ons opde foto willen, een hele fotoshoot volgt. We trekken de poncho's aan en rijden verder naar Moni. Het begint weer te regenen, maar gelukkig zijn de wegen wel redelijk.

We zijn blij als we in Moni zijn. We komen Eddy de Duitser tegen (ontmoet in de Hotspring en hij verbleef ook in Happy Happy). Hij verblijft bij Pondok Wisata Silvester, dat ziet er prima uit, dus nemen wij daar ook een kamer met een tweepersoonsbed. We komen binnen, gaan liggen en doen een tukje. Als we wakker zijn frissen we ons op en maken we een wandelingetje. Onderweg komen we een stel tegen uit New Castle die we ook in Happy Happy getroffen hebben. We kletsen wat met ze en ze vertellen over een mooie wandeling om Moni heen, idee voor morgen. We gaan nog wat eten en spelen yahtzee, daarna duiken we ons bed in.